Billund RUNway den 16. maj 2014
1. Hvor og hvornår
Dato og tidspunkt
Natten til St. Bededag, den 16. maj 2014.
Mødested
Terminal 2 (fragthal), Billund Airport, Cargo Centervej 17, Port 24, 7190 Billund. Det er i ”den gamle lufthavn”, som ligger lige ved siden af Legoland.
Følg skiltningen på dagen. Se oversigtkort på www.bll.dk/jubi50
Ruter
Ruterne ligger på selve startbanen og på taxiveje inde på lufthavnsområdet.
Start og mål
Start ligger for enden af start- og landingsbanen. Forventede starttidspunkter:
- Halvmaraton: kl. 02.45
- 10 km: kl. 03.30
- 5 km: kl. 03.50
Bemærk at alle løbere skal være i mål senest kl. 05.30
Målet er ved Terminal 2, hvor der serveres morgenmad indtil kl. 06.00.
Kørestolsbrugere kan deltage i løbet.
Startnumre
Startnumre kan afhentes på mødestedet i Terminal 2 på følgende tidspunkter:
- Søndag d. 11. maj fra kl. 10 til 16. Parkering foran Terminal 2
- På løbsdagen fra kl. 00:05.
2. Priser og tilmelding
Priser inklusive morgenmad (eksklusive administrationsgebyr på 12,50 kr.)
Standardpris (Gælder fra 27. februar til og med d. 20. marts)
- Halvmaraton: Voksne: 250 kr. – Børn født år 2000 eller senere: 75 kr.
- 10 km: Voksne: 175 kr. – Børn født år 2000 eller senere: 75 kr.
- 5 km: Voksne: 135 kr. – Børn født år 2000 eller senere: 75 kr.
Senere tilmeldinger
- Tilmelding fra d. 21. marts til 10. april: Voksne: standardpris+ 25 kr.
- Tilmelding fra d. 11. april til 4. maj: Voksne: standardpris+ 50 kr.
Der er ikke mulighed for tilmelding efter d. 4. maj. Heller ikke på selve løbsdagen.
Priser er excl. administrationsgebyr ved tilmelding
Indtægten fra tilmeldingerne (eksklusive administrationsgebyr) går ubeskåret til Børnehjertefonden.
Tilmelding
Tilmeldingen foregår online. Følg link til Sportstiming fra www.bll.dk/jubi50
Hvis du er kørestolsbruger, bedes du samtidig sende en mail med tilmelding til runway@bll.dk
3. Ledsagere
Der er kun adgang til området for ledsagere, der er tilmeldt samtidig med løberne. Det koster 40 kr. pr. person at følge løbet fra området ved Terminal 2. Prisen for ledsagere er inklusive morgenmad.
Indtægten fra tilmeldingerne af ledsagere (eksklusive administrationsgebyr) går ubeskåret til Børnehjertefonden.
4. Faciliteter
Tilgængelighed
Der er adgang for kørestolsbrugere – både som deltagere og ledsagere.
Omklædning
Der er begrænset mulighed for omklædning på stedet, så deltagere opfordres til at klæde om hjemmefra.
Værdiopbevaring
Der er gratis værdiopbevaring under løbet.
(Opbevaring sker på eget ansvar)
Parkering
Der er gratis parkering fra kl. 00.05 til 07.00 d. 16. maj på LEGOLAND’s og lufthavnens parkeringsområder langs Firhøjevej (ikke lufthavnsparkeringen ved passagerterminalen).
Se oversigtskort og følg skiltning og anvisning på dagen.
5. Forplejning
Mad og drikke
Der er morgenmad med i prisen for både løbere og ledsagere, der har købt adgang på forhånd via Sportstiming.
Væskedepoter
Der er væskedepoter på 10 km- og halvmaraton-ruterne og i målområdet. På 10 km ved cirka 3,5 og 7 km. Ved halvmaraton ved cirka 3,5, 7, 10,5, 14 og 17,5 km.
6. Resultater og præmier
Tidtagning
Sportstiming står for tidtagningen. En chip til automatisk tidtagning er fastklæbet på bagsiden af hvert enkelt startnummer. Der skal ikke anvendes chip i løbeskoen.
Præmier
Der er præmier til de 3 hurtigste m/k/b på hver distance. Derudover trækkes lod blandt alle startnumre om rejsegavekort til Club la Santa. Lodtrækningen foretages på selve dagen og kræver modtagerens tilstedeværelse.
Diplomer og resultatliste
Diplomer kan udskrives fra hjemmesiden www.bll.dk/jubi50, hvor man også kan finde resultatlisten. Ingen af delene vil blive udsendt efter løbet.
7. Force majeure
I tilfælde af force majeure, herunder lyn- og tordenvejr, tilbagebetales startgebyret ikke.
8. Spørgsmål?
Praktiske spørgsmål kan stilles til runway@bll.dk.
Svar på spørgsmål vil så vidt muligt fremgå af hjemmesiden: www.bll.dk/jubi50, der opdateres løbende.
21097 meter | |
Starter 02:45 |
10 km | |
Starter 03:30 |
5 km | |
Starter 03:50 |
Starter 00:05 |