INFORMATION
Information
Få den bedste oplevelse og få den nødvendige information ved at læse videre!
Skulle der opstår tvivl, så kontakt vores løbsleder Jan, Jan@firmaidraet-odense.dk
 eller på mobil 21492021!

Stævneplads – Start- og Målområde

Tranehøjen 5, 5250 Odense SV

Adgangskrav

Du skal være fyldt 15 år og være en rigtig Ladie (kvinde) for at kunne deltage.
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!

KOM I GOD TID

Benyt gerne offentlig transport, samkøring eller cyklen, så kan du nyde en fantastisk dag uden at tænke på promillerne samt at bruge tid på at finde parkering.

Parkering  
Bilparkering er mulig på Højmevej 12, 5250 Odense SV og Tranehøjen 1, Odense SV i de markerede områder (HUSK, hold ikke foran portene)! Herfra kan du gå over til stævnepladsen, følg skiltene.
Er du fra lokalområdet opfordrer vi dig til at tage bybussen eller cyklen og parkere cyklen ved Dyrup kirke. Parkering foregår efter de angivne skilte!

Se parkeringsoversigt sidst i denne information
Stævnepladsen
Stævnepladsen ligger ved FKS Hallen i Odense SV. Der er toiletvogne og omklædningsmulighed.
Der er foodtrucks, kaffevogn og ølvogn på pladsen. Modtager mobilepay og dankort. INGEN kontanter.
I Hal 1, finder du løbskontor, nummerudlevering, lodtrækningspræmier og bagageopbevaring.
Det er muligt at sidde indendørs med mad og drikke.

Udlevering af startnummer
I indgangen til hal 1 kan du få dit startnummer og t-shirt udleveret.

Medbring mailbekræftelse og oplys dit navn og startnummer. Du kan godt afhente startnr. for andre, medbring blot den rigtige info på alle personer.
Omklædning / Udklædning
Du har mulighed for at klæde om, eventuelt klæde dig ud ved vores badefaciliteter ved stævneområdet.

Program for dagen 8. oktober

Kl. 10:00 – Stævnepladsen åbner - Afhentning af startnumre, information, opbevaring af bagage.
Kl. 10.55 – 1. opvarmningsrunde starter
Kl. 11.00-11.10 – Startnr. 6001 – 6074
Kl. 11.10 – 2. opvarmningsrunde
Kl. 11.15-11.25 – Startnr. 6075 – 6149
Kl. 11.25 – 3. opvarmningsrunde
Kl. 11.30-11.40 – Startnr. 6150 – 6224
Kl. 11.40 – 4. opvarmningsrunde
Kl. 11.45-11.55 – Startnr. 6225 – 6299
Kl. 11.55 – 5. opvarmningsrunde
Kl. 12.00-12.10 – Startnr. 6300 – 6374
Kl. 12.10 – 6. opvarmningsrunde
Kl. 12.15-12.25 – Startnr. 6375 – 6449
Kl. 12.25 – 7. opvarmningsrunde
Kl. 12.30-12.40 – Startnr. 6450 – 6524
Kl. 12.40 – 8. opvarmningsrunde
Kl. 12.45-12.55 – Startnr. 6525 – 6599
Kl. 12.55 – 9. opvarmningsrunde
Kl. 13.00-13.10 – Startnr. 6600 – 6650
Kl. 14:00 – Xtreme Mandehørm starter
kl. 14.30 – Præmieoverrækkelse
Kl. 16.30 - Præmieoverrækkelse Xtreme Mandehørm
Kl. 19:00 – Stævnepladsen lukker

Tidtagning og Resultater

Sportstiming står for tidtagning og chippen sidder i startnummeret!
Startnummeret placeres foran på maven. Det er dit ansvar at have startnummeret med hele vejen rundt og med over målstregen, så du får den korrekte tid!
www.sportstiming.dk/ kan du følge din tid og se resultaterne fra dagens anstrengelser
J
Startgrupper
Hver startgruppe består af 25 deltagere. Startgrupperne sendes af sted med 5 minutters interval. Vi har opdelt startgrupperne efter ønsket Starttid, Hold og tidspunkt for tilmelding. Vi har forsøgt at sikre, at alle der gerne vil løbe sammen gør det. Skulle vi have overset nogen, eller lavet en fejl, sker der intet ved det. Sig det til os i informationen så sørger vi for, at I kan løbe sammen.

Du finder din startgruppe på startlisten, ud for dit startnummer


Afhentning af startnummer

Der er mulighed for at afhente sit startnummer i FKS hallen - Tranehøjen 5, 5250 Odense SV
fredag kl. 09.00-16.00. Du finder os på kontoret. 

Opbevaring af Tasker

Du kan få opbevaret din bagage i Hal 1, se efter dit Startnummer. Husk at hente din bagage inden du forlader området. Bagageopbevaringen er under opsyn hele tiden, husk at medbringe dit startnr. når du afhenter din bagage. N.B. Kun tasker med startnummer og som er lukkede accepteres.

Løbetøj

Sørg for løbesko med en god terrængående sål – fx en trailsko. Dertil kan lange løbetights og langærmet trøje anbefales. Er du klar på mere sjov og ballade, så kom udklædt – vi belønner dagens bedste udklædning(er).
Dagens bedste tip – spænd skoene godt, så de ikke sidder fast i et mudderhul!

Handsker kan købes i hal 1, hvor du afhenter dit startnummer.

Toiletfaciliteter og bad

I stævneområdet forefindes toiletter og bade faciliteter.

Ruten

Ruten er afmærket med rød/hvide bånd og sorte ”Garmin” bånd. Du bør hele tiden kunne se et par strimler foran dig. Hvis ikke, så løb lidt tilbage ad den vej du kom fra, og kom på rette spor igen.
Hjælpe-tov kan findes ved flere af de naturlige og konstruerede forhindringer. Det kan bruges til hjælp ved forcering af forhindring, eksempelvis ved opgang fra åen.
Der er 32 bemandede poster på ruten. Anvisninger fra de gule officials veste skal følges!
På ruten skal du igennem Odense Å hvor alle kan bunden, hvis markeringen følges! Det er tilladt at svømme over!
Ruten er et mix af sti, skov, krat - vær opmærksom, kik ned og frem, så du hele tiden er opmærksom på terrænet.
Er der en forhindring der syntes umulig eller har du en skade der gør det umuligt at forcere forhindringen, springes denne over, efter aftale med officials ved forhindringen.

HUSK at det er dig der skal have den ultimative gode oplevelse, kend dine grænser og nyd løbet!
Distance
Ruten ca. 8 km. trailløb i varieret terræn. Ruten er meget kuperet og ujævn, så det er vigtigt med god opvarmning. Der er naturlige forhindringer, der består af søer, vandløb, mudderhuller, forcering af diverse træer, bakker og meget mere. Dertil kommer 15 byggede forhindringer, som også skal forceres. Der er noget til armene, benene og hovedet. 

Vi gør igen opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!

Sikkerhed

Da løbet er et trailløb som visse steder forgår i tæt skov, er det vigtigt at deltagerne hjælper hinanden og giver besked ved posterne, hvis der er en tilskadekommen som behøver hjælp.
Der er 19 bemandede poster på ruten med maximalt 500 meter imellem posterne. De har alle kontakt til samaritter og stævnepladsen.

Der er samaritter på stævnepladsen.
Vær opmærksom på terrænet, hjælp hinanden ved behov!
Forplejning under løbet
Der er væskedepot halvvejs på ruten, samt vand og frugt ved mål området.


Affald under løbet
Omkring væskedepotet, kan man komme af med sit affald. Det er ikke tilladt at smide affald andre steder på ruten.

Mål

Du véd at anstrengelserne er ved at være ovre, når målportalen rejser sig foran dig. Bag portalen ser du officials som tager imod dig, med goodiebags, medalje og tanken om et brusebad!
Foto
Der er fotografer på udvalgte steder langs ruten, så du er sikker på at få billeder af din dag. Se dem på Facebook www.facebook.com/ladiesmudraceodense  

Der vil blive lavet optagelser på dagen og at disse optagelser vil blive offentliggjort via en efterfølgende film og billeder. Deltagelse i eventen er lig med accept af dette.

Publikum og FANS

Hep Hep Hep – tag endelig familie og venner med! Der er FANZONE på ruten, lige midt i forhindringsland! Det er også muligt at følge med ved å-overgangen. Publikum må dog ikke befinde sig på selve ruten.
Vi vil gerne have, at folk kan se hvordan det går dig i løbet! Publikumsområderne vil være afmærkede. Pressen har særlig opmærkede områder, hvor kun pressen har adgang.

På stævnepladsen vil der være oversigtskort over publikumsområderne langs ruten.

Præmier
Når du kommer i mål, er du allerede en vinder! Vi har en masse lodtrækningspræmier, som kan afhentes i Bagage opbevaringen! Der er præmie til den hurtigste Mud Ladie og dagens bedste udklædte hold!

Der er præmieoverrækkelse ca. kl. 14.30!

Vi glæder os til at se jer!