INFORMATION
Information
For at du som deltager i Ladies Mud Race, kan få den bedst mulige oplevelse af løbet, har vi lavet denne information, som vi håber dækker mange af de spørgsmål du måtte have.
Skulle der været noget du er i tvivl om kan du kontakte vores løbsleder Anne Louise Vanggaard, info@aalborgfirmaidraet.dk eller på tlf 98190522, eller skrive på Facebook på https://www.facebook.com/ladiesmudraceaalborg/
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!
Parkering
Det er muligt at parkere ved Nørresundby Idrætscenter, men vis hensyn, beboerne i området skal gerne fortsætte med at kunne lide os J
Udlevering af Racebag og startnummer
På Stævnepladsen finder du Informationen, hvor du får udleveret racebag med dit startnummer. Mailen der er sendt til dig er din kvittering, som kan fremvises når du skal have dit startnummer, eller du kan bare oplyse nummer, navn og startgruppe, så får du din kuvert med startnummer udleveret.
Racebag kan afhentes fra torsdag (den 4. oktober) i tidsrummet kl. 15-19 og lørdag fra kl. 12.
Omklædning / Udklædning
Du har mulighed for at klæde om, eventuelt klæde dig ud ved vores badefaciliteter ved stævnepladsen.
Kl. 12:00 - Busserne kører til startområdet (Hvorup Kirkevej 17) (Sidste bus kører klokken 15.45)
Kl. 13:00 - Første startgruppe sendes afsted (der er 3 min. mellem hver startgruppe)
Kl. 14:30 - Sidste startgruppe sendes afsted
Kl. 15:00 - Svømmehallen åbner for Ladies Mud Race deltagere (Ved svømmehallen foregår spisningen af chili con carne.
Kl. 17.00 – Forventet ale i mål
Kl. 17:30 – Overrækkelse af præmie til Hurtigste Mud Ladie –
Der er lodtrækningspræmier i målområdet.
Startnummeret placeres foran på maven. Det er dit ansvar at have startnummeret med hele vejen og med over målstregen, så du får en korrekt tid
På sportstiming.dk kan du følge din tid og se resultaterne fra dagens anstrengelser
Startgrupper
Hver startgruppe består af 50 deltagere. Startgrupperne sendes af sted med 3 minutters interval.
Vi har opdelt startgrupperne efter Hold og tidspunkt for tilmelding. Vi har forsøgt at sikre, at alle der gerne vil løbe sammen gør det.
Skulle vi have overset nogen, eller lavet en fejl, sker der intet ved det. Sig det til os i informationen så sørger vi for, at I kan løbe sammen.
Du finder din startgruppe på startlisten, ud for dit startnummer
Du kan få opbevaret din bagage på stævnepladsen (ikke i startområdet), se efter dit Startnummer. Husk at hente din bagage inden du forlader området.
Har du sarte hænder, medbring et par tætsiddende arbejdshandsker. Og husk nu lige at snøre løbeskoene rigtigt godt, hvis du vil undgå at skoen bliver siddende i mudderet på ruten.
Ved startområdet forefindes toiletter.
LØBET
Ruten er lagt i et naturskønt militært øvelsesterræn. Men lad dig ikke narre af skønheden. Området gemmer på naturlige overraskelser og er kendt for at holde fast i ubudne gæster. Har naturen ikke udfordringer nok har vi selv lavet forhindringer, så du får brugt hele kroppen.
Vores folk har udtænkt ruten, så du er garanteret en mudret, beskidt, våd og anstrengende oplevelse. Du vil komme igennem eng og skov, sø og sump med mudderet klistret til kroppen.
Alle dine sanser vil blive belastet, lugten af det klamme mudder, smagen af søvand, vabler på hænderne og musklernes udmattelse.Ruten
Er der en forhindring, der synes umulig, eller man har en skade, der betyder at det er umuligt at forcere forhindringen, springer man bare forhindringen over ved at snakke med officials på forhindringen.
HUSK DET ER DIG DER SKAL HAVDE DEN ULTIMATIVE GODE OPLEVELSE, KEND DINE EGNE GRÆNSER, NYD LØBET
Distance
Løbet er et ca. 8 km. trailløb i varieret terræn. Ruten er meget kuperet og ujævn, så det er vigtigt med god opvarmning.
Der er over mange forhindringer, der består af søer, mudder, biler, forcering af diverse træer, bakker og meget mere. Der er noget til armene, benene og hovedet.
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!
Der er mange bemandede poster på ruten. De har alle kontakt til samaritter og informationen.
Der er samaritter i målområdet.
Vær opmærksom på terrænet, hjælp den der har behov
Forplejning under løbet
Der er to væskedepoter på ruten og vand i målområdet.
Affald under løbet
Omkring væskedepoterne kan man komme af med sit affald. Det er ikke tilladt at smide affald andre steder på ruten.
Løb ruten for oplevelsens skyld
– hjælp gerne de andre deltagere
Mål
Du véd at anstrengelserne er ved at være ovre, når målportalen rejser sig foran dig. Bag portalen ser du officials som tager i mod dig, med medalje og mulighed for at vinde en af lodtrækningspræmierne, og tanken om et rent brusebad.
Foto
Der er fotografer på udvalgte steder langs ruten, så du er sikker på at få billeder af din dag. Se dem på facebook https://www.facebook.com/ladiesmudraceaalborg/
Vi håber naturligvis på at der kommer mange i målområdet. Her vil der være mulighed for at købe øl, sodavand og kaffe J
For at du som deltager i Ladies Mud Race, kan få den bedst mulige oplevelse af løbet, har vi lavet denne information, som vi håber dækker mange af de spørgsmål du måtte have.
Skulle der været noget du er i tvivl om kan du kontakte vores løbsleder Anne Louise Vanggaard, info@aalborgfirmaidraet.dk eller på tlf 98190522, eller skrive på Facebook på https://www.facebook.com/ladiesmudraceaalborg/
Stævneplads – Målområde:
Lerumbakken 11, 9400 Nørresundby. Nørresundby Idrætscenter. (Busser kører jer til startområdet).Startområde
Hvorup Kirkevej 17, 9400 Nørresundby (Grøn Koncert pladsen)Adgangskrav
Du skal være fyldt 16 år og være en rigtig Ladie (kvinde) for at kunne deltage.Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!
KOM I GOD TID
Løbet starter klokken 13.00 på Hvorup Kirkevej 17, men vælger du at komme til Lerumbakken 11 først, så fragter vi dig ud til startområdet. Busserne holder klar fra klokken 12:00. Sidste bus kører klokken 12.45. 900 deltagere er mange - så kom i god tid.Parkering
Det er muligt at parkere ved Nørresundby Idrætscenter, men vis hensyn, beboerne i området skal gerne fortsætte med at kunne lide os J
Udlevering af Racebag og startnummer
På Stævnepladsen finder du Informationen, hvor du får udleveret racebag med dit startnummer. Mailen der er sendt til dig er din kvittering, som kan fremvises når du skal have dit startnummer, eller du kan bare oplyse nummer, navn og startgruppe, så får du din kuvert med startnummer udleveret.
Racebag kan afhentes fra torsdag (den 4. oktober) i tidsrummet kl. 15-19 og lørdag fra kl. 12.
Omklædning / Udklædning
Du har mulighed for at klæde om, eventuelt klæde dig ud ved vores badefaciliteter ved stævnepladsen.
Program for dagen 10. oktober
Kl. 10:30 - Stævnepladsen åbner - Afhentning af startnumre, information, opbevaring af sportstasker.Kl. 12:00 - Busserne kører til startområdet (Hvorup Kirkevej 17) (Sidste bus kører klokken 15.45)
Kl. 13:00 - Første startgruppe sendes afsted (der er 3 min. mellem hver startgruppe)
Kl. 14:30 - Sidste startgruppe sendes afsted
Kl. 15:00 - Svømmehallen åbner for Ladies Mud Race deltagere (Ved svømmehallen foregår spisningen af chili con carne.
Kl. 17.00 – Forventet ale i mål
Kl. 17:30 – Overrækkelse af præmie til Hurtigste Mud Ladie –
Der er lodtrækningspræmier i målområdet.
Tidtagning og Resultater
Din tid måles af sportstiming, chippen sidder i startnummeret.Startnummeret placeres foran på maven. Det er dit ansvar at have startnummeret med hele vejen og med over målstregen, så du får en korrekt tid
På sportstiming.dk kan du følge din tid og se resultaterne fra dagens anstrengelser
Startgrupper
Hver startgruppe består af 50 deltagere. Startgrupperne sendes af sted med 3 minutters interval.
Vi har opdelt startgrupperne efter Hold og tidspunkt for tilmelding. Vi har forsøgt at sikre, at alle der gerne vil løbe sammen gør det.
Skulle vi have overset nogen, eller lavet en fejl, sker der intet ved det. Sig det til os i informationen så sørger vi for, at I kan løbe sammen.
Du finder din startgruppe på startlisten, ud for dit startnummer
Opbevaring af Tasker
Du kan få opbevaret din bagage på stævnepladsen (ikke i startområdet), se efter dit Startnummer. Husk at hente din bagage inden du forlader området.
Løbetøj
Sørg for løbesko med en god terrængående sål – fx en trail-sko. Er du klar på noget mere sjov og ballade, så kom i udklædning.Har du sarte hænder, medbring et par tætsiddende arbejdshandsker. Og husk nu lige at snøre løbeskoene rigtigt godt, hvis du vil undgå at skoen bliver siddende i mudderet på ruten.
Toiletfaciliteter og bad
På stævnepladsen forefindes toiletter og badefaciliteter. Skal du i svømmehallen efter løbet, er der naturligvis også badefaciliteter dér, men vis hensyn, I er mange, der skal bade.Ved startområdet forefindes toiletter.
LØBET
Ruten er lagt i et naturskønt militært øvelsesterræn. Men lad dig ikke narre af skønheden. Området gemmer på naturlige overraskelser og er kendt for at holde fast i ubudne gæster. Har naturen ikke udfordringer nok har vi selv lavet forhindringer, så du får brugt hele kroppen.
Vores folk har udtænkt ruten, så du er garanteret en mudret, beskidt, våd og anstrengende oplevelse. Du vil komme igennem eng og skov, sø og sump med mudderet klistret til kroppen.
Alle dine sanser vil blive belastet, lugten af det klamme mudder, smagen af søvand, vabler på hænderne og musklernes udmattelse.
Ruten
Ruten er godt opmærket og der er mange bemandede poster derude.
På ruten er der søer man skal igennem, disse er ikke dybere, end alle skulle kunne bunde, hvis man følger markeringen. Der er i søerne, dynd, så det kan føles som om man synker, men bare rolig vi har været igennem selv. Vil du hellere svømme over er dette også tilladt.
Der løbes stort set ikke på stier, så vær opmærksom, kik ned og frem, så du hele tiden er opmærksom på terrænet.
Er der en forhindring, der synes umulig, eller man har en skade, der betyder at det er umuligt at forcere forhindringen, springer man bare forhindringen over ved at snakke med officials på forhindringen.HUSK DET ER DIG DER SKAL HAVDE DEN ULTIMATIVE GODE OPLEVELSE, KEND DINE EGNE GRÆNSER, NYD LØBET
Distance
Løbet er et ca. 8 km. trailløb i varieret terræn. Ruten er meget kuperet og ujævn, så det er vigtigt med god opvarmning.
Der er over mange forhindringer, der består af søer, mudder, biler, forcering af diverse træer, bakker og meget mere. Der er noget til armene, benene og hovedet.
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!
Sikkerhed
Da løbet er et trailløb som visse steder forgår i tæt skov, er det vigtigt at deltagerne hjælper hinanden og giver besked ved posterne, hvis der er en tilskadekommen som behøver hjælp.Der er mange bemandede poster på ruten. De har alle kontakt til samaritter og informationen.
Der er samaritter i målområdet.
Vær opmærksom på terrænet, hjælp den der har behov
Forplejning under løbet
Der er to væskedepoter på ruten og vand i målområdet.
Affald under løbet
Omkring væskedepoterne kan man komme af med sit affald. Det er ikke tilladt at smide affald andre steder på ruten.
Løb ruten for oplevelsens skyld
– hjælp gerne de andre deltagere
Mål
Du véd at anstrengelserne er ved at være ovre, når målportalen rejser sig foran dig. Bag portalen ser du officials som tager i mod dig, med medalje og mulighed for at vinde en af lodtrækningspræmierne, og tanken om et rent brusebad.
Foto
Der er fotografer på udvalgte steder langs ruten, så du er sikker på at få billeder af din dag. Se dem på facebook https://www.facebook.com/ladiesmudraceaalborg/