INFORMATION
Information
Hent nedenstående som en PDF fil - KLIK HER
Firmaidrætten i Fredericia vil gerne sig tak for din deltagelse i Ladies Mud Race Fredericia
For at du som deltager i Ladies Mud Race, kan få den bedst mulige oplevelse af løbet, har vi lavet denne information, som vi håber dækker mange af de spørgsmål du måtte have.
Skulle der været noget du er i tvivl om kan du kontakte vores løbsleder Ib Østergaard, fredericia@ladiesmudrace.dk eller på mobil 40 19 58 76, eller skrive med os på www.facebook.com/ladiesmudraceStævneplads – Start- og Målområde:
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!KOM I GOD TID
Bybus 2: Fredericia banegård (minuttal 24 og 54) til Fredericia Idrætscenter ank. minuttal 29 og 59
Der er 20 - 25 minutters gang fra Fredericia banegård.
Parkering
Der er over 1.500 parkeringspladser, så kommer du alligevel i bil, er det rig mulighed for at parkere ved Fredericia Idrætscenter,
Stævne pladsen
Stævne pladsen ligger ved parkeringspladsen bag ved stadionet
Udlevering af startnummer / T-shirt / Svømmehal og Wellness billetter
På Stævne pladsen finder du Informationen, hvor du får udleveret kuvert med dit startnummer.
Har du tilkøbt T-shirt, adgang til Wellness eller svømmehal, så ligger det hele i kuverten.
Mailen der er sendt til dig, er din kvittering, som kan fremvises når du skal have dit startnummer, eller du kan bare oplyse nummer, navn og startgruppe, så får du din kuvert med startnummer udleveret.
Startnummeret kan afhentes fra fredag i tidsrummet kl. 16-18 og lørdag fra kl. 10.
Omklædning / Udklædning
Du har mulighed for at klæde om, eventuelt klæde dig ud i omklædningsrummene i Fredericia Idrætscenter.
Kl. 10:00 - Stævnepladsen åbner - Afhentning af startnumre, information, opbevaring af sportstasker
Kl. 12:15 – Opvarmning starter, de varmes op løbende indtil alle er sendt af sted
Kl. 12:30 – 13:00 Startgruppe 1 - 11 sendes af sted i intervaller af 3. minutter
Kl. 13:15 – 13:45 Startgruppe 12 - 22 sendes af sted i intervaller af 3. minutter
Kl. 14:00 – 14:30 Startgruppe 23 - 33 sendes af sted i intervaller af 3. minutter
Kl. 14:45 – 15:15 Startgruppe 34 - 44 sendes af sted i intervaller af 3. minutter
Kl. 16:30 – Overrækkelse af præmie til Hurtigste Mud Ladie og bedst udklædning –
Der er spurtpræmier som løbende udleveres som deltagerne kommer i mål
Kl. 17:30 – Sidste deltagere i mål
Kl. 19:00 – Stævnepladsen lukker
Startnummeret placeres foran på maven. Det er dit ansvar at have startnummeret med hele vejen og med over målstregen, så du får en korrekt tid
På www.sportstiming.dk/event/6987 kan du følge din tid og se resultaterne fra dagens anstrengelser
Startgrupper
Hver startgruppe består af 25 - 35 deltagere. Startgrupperne sendes af sted med 3 minutters interval.
Vi har opdelt startgrupperne efter ønsket starttid, Hold og tidspunkt for tilmelding. Vi har forsøgt at sikre, at alle der gerne vil løbe sammen gør det.
Skulle vi have overset nogen, eller lavet en fejl, sker der intet ved det. Sig det til os i informationen så sørger vi for, at I kan løbe sammen.
I henhold til det ønskede tidsinterval kan der forekomme nogle mindre forskydninger, da vi har prøvet at sikre at alle der ønsker at løbe sammen gør det, da det er vigtigt for os at alle for den bedste dag til Ladies Mud Race Fredericia.
Du finder din startgruppe på startlisten, ud for dit startnummer
Du kan få opbevaret din bagage i bagageområdet, se efter dit Startnummer. Husk at hente din bagage inden du forlader området. Når du modtager dit startnummer, modtager du også et Bagageslip med dit startnummer og navn, som bruges til at sætte på din bagage.
Udlevering af bagagen efter løbet sker kun til deltagerne ved fremvisning af startnummeret.
N.B. Kun tasker med startnummer og som er lukkede accepteres.
Bade faciliteterne forefindes i Fredericia Idrætscenter svømmehal, følg skiltene der viser vej.
Af hensyn til, at alle kan blive badet, appellere vi til, at alle er hurtige i badet
Der er opvarmning løbende i start området, første opvarmning start kl. 12:15
Herefter vil der forud for afsendelse af startgrupperne løbende blive holdt gang i musklerne, så vi appellere til at du varmere op sammen med de startgrupperne foran dig når der er 10 minutter til du skal af sted
LØBET
Madsbyparken er en naturskøn bypark. Men lad dig ikke narre af skønheden. Området gemmer på naturlige overraskelser og er kendt for at holde fast i ubudne gæster. Har naturen ikke udfordringer nok har vi selv lavet forhindringer, så du får brugt hele kroppen.
Vores løbegruppe har udtænkt ruten, så du er garanteret en mudret, beskidt, våd og anstrengende oplevelse. Du vil komme igennem eng og skov, sø og sump med dynd klistret til kroppen.
Alle dine sanser vil blive belastet, lugten af det klamme mudder, smagen af søvand, vabler på hænderne og musklernes udmattelse.
Du bør hele tiden kunne se flag, strimler foran dig. Hvis ikke, så løb lidt tilbage ad den vej du kom fra, og kom på rette spor igen.
Der er ved flere af de naturlige og byggede forhindringer, tov der kan bruges til hjælp ved forcering af en forhindring, eksempelvis ved nedgang i å løb osv.
Der er 25 bemandet poster på ruten. Anvisninger fra officials skal følges.
På ruten er der å’er man skal igennem, disse er ikke dybere, end alle skulle kunne bunde, hvis man følger markeringen. Der er i å’erne, dynd, så det kan føles som om man synker, men bare rolig vi har været igennem selv. Vil du hellere svømme over er dette også tilladt.
Der løbes stort set ikke på stier, så vær opmærksom, kik ned og frem, så du hele tiden er opmærksom på terrænet.
Er der en forhindring der synes umulig eller man har en skade der betyder at det er umuligt at forcere forhindringen, springer man bare forhindringen over ved at snakke med officials på forhindringen.
HUSK DET ER DIG DER SKAL HAVDE DEN ULTIMATIVE GODE OPLEVELSE, KEND DINE EGNE GRÆNSER, NYD LØBET
Distance
Løbet er et ca. 7,5 km. trailløb i varieret terræn. Ruten er meget kuperet og ujævn, så det er vigtigt med god opvarmning.
Der er masser af naturlige forhindringer, der består af åer, vandløb, mudder, dynd, forcering af diverse træer, bakker og meget mere. Dertil kommer 25 byggede forhindringer, som også skal forceres. Der er noget til armene, benene og hovedet. Her er lidt af det du skal prøve: bigballer, armgang og en rutsjetur.
Du kommer igennem områderne Mud Jungle, Mud Mountains og Mud River, så der er en masse at glæde sig til.
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!
Har du sarte hænder, medbring et par tætsiddende arbejdshandsker. Og husk nu lige at snøre løbeskoene rigtigt godt, hvis du vil undgå at skoen bliver siddende i mudderet på ruten.
Der er 25 bemandede poster på ruten med maximalt 500 meter imellem posterne. De har alle kontakt til samaritter og informationen.
Der er samaritter i start og mål området, ved ca. 2,5 km. og 4 km.
Vær opmærksom på terrænet, hjælp den der har behov
Forplejning under løbet
Der er væskedepot ved ca. 2,5 km og 5,0 km samt i start og mål området, hvor der også er frugt
Affald under løbet
Omkring væskedepoterne kan man komme af med sit affald. Det er ikke tilladt at smide affald andre steder på ruten.
Løb ruten for oplevelsens skyld
– hjælp gerne de andre deltagere
Præmier
Hvis du kommer i mål, er du allerede en vinder! Vi har spurtpræmier, som uddeles efterhånden som deltagerne kommer i mål, den hurtigste Mud Ladie får selvfølgelig en præmier og vi belønner også dagens bedste udklædning som begge udleveres kl. 1630.
Foto
Der er fotografer på udvalgte steder langs ruten, så du er sikker på at få billeder af din dag. Se dem på facebook https://www.facebook.com/ladiesmudrace/
Derudover har vi i 2 stk. MySelfie. Der vil her være mulighed for at tage sine egne, før og efter selfies. De vil befinde sig i mål området. Billederne bliver efterfølgende lagt på www.facebook.com/ladiesmudrace.
Der bliver lavet film- og billedoptagelser på dagen, der vil blive brugt offentligt. Deltagelse i eventen er lig med accept af dette.
Der er fotovæg i start og mål området, hvor deltagerne kan tage deres ejet før og efterbillede, del gerne på www.facebook.com/ladiesmudrace og Instagram #ladiesmudrace.
da vi har et mindre antal T-shirt i begge farver. Prisen er 135,00 kr.
På stævne pladsen vil der være muligt at få udleveret en flyer med oversigtskort over publikumsområderne langs ruten.
Hent nedenstående som en PDF fil - KLIK HER
Firmaidrætten i Fredericia vil gerne sig tak for din deltagelse i Ladies Mud Race Fredericia
For at du som deltager i Ladies Mud Race, kan få den bedst mulige oplevelse af løbet, har vi lavet denne information, som vi håber dækker mange af de spørgsmål du måtte have.
Skulle der været noget du er i tvivl om kan du kontakte vores løbsleder Ib Østergaard, fredericia@ladiesmudrace.dk eller på mobil 40 19 58 76, eller skrive med os på www.facebook.com/ladiesmudrace
Stævneplads – Start- og Målområde:
Vestre Ringvej 100, 7000 Fredericia
Adgangskrav
Du skal være fyldt 15 år og være en rigtig Ladie (kvinde) for at kunne deltage.Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!
KOM I GOD TID
Benyt dig så vidt muligt af offentlig transport, eller cyklen, så kan du nyde en fantastisk dag/aften uden at tænke på promillerne.
Bybus 2: Fredericia banegård (minuttal 24 og 54) til Fredericia Idrætscenter ank. minuttal 29 og 59Der er 20 - 25 minutters gang fra Fredericia banegård.
Parkering
Der er over 1.500 parkeringspladser, så kommer du alligevel i bil, er det rig mulighed for at parkere ved Fredericia Idrætscenter,
Stævne pladsen
Stævne pladsen ligger ved parkeringspladsen bag ved stadionet
Udlevering af startnummer / T-shirt / Svømmehal og Wellness billetter
På Stævne pladsen finder du Informationen, hvor du får udleveret kuvert med dit startnummer.
Har du tilkøbt T-shirt, adgang til Wellness eller svømmehal, så ligger det hele i kuverten.
Mailen der er sendt til dig, er din kvittering, som kan fremvises når du skal have dit startnummer, eller du kan bare oplyse nummer, navn og startgruppe, så får du din kuvert med startnummer udleveret.
Startnummeret kan afhentes fra fredag i tidsrummet kl. 16-18 og lørdag fra kl. 10.
Omklædning / Udklædning
Du har mulighed for at klæde om, eventuelt klæde dig ud i omklædningsrummene i Fredericia Idrætscenter.
Program for dagen 11. september
Kl. 10:00 - Stævnepladsen åbner - Afhentning af startnumre, information, opbevaring af sportstasker
Kl. 12:15 – Opvarmning starter, de varmes op løbende indtil alle er sendt af sted
Kl. 12:30 – 13:00 Startgruppe 1 - 11 sendes af sted i intervaller af 3. minutter
Kl. 13:15 – 13:45 Startgruppe 12 - 22 sendes af sted i intervaller af 3. minutter
Kl. 14:00 – 14:30 Startgruppe 23 - 33 sendes af sted i intervaller af 3. minutter
Kl. 14:45 – 15:15 Startgruppe 34 - 44 sendes af sted i intervaller af 3. minutter
Kl. 16:30 – Overrækkelse af præmie til Hurtigste Mud Ladie og bedst udklædning –
Der er spurtpræmier som løbende udleveres som deltagerne kommer i mål
Kl. 17:30 – Sidste deltagere i mål
Kl. 19:00 – Stævnepladsen lukker
Tidtagning og Resultater
Din tid måles af Sportstiming.dk, chippen sidder i startnummeret.Startnummeret placeres foran på maven. Det er dit ansvar at have startnummeret med hele vejen og med over målstregen, så du får en korrekt tid
På www.sportstiming.dk/event/6987 kan du følge din tid og se resultaterne fra dagens anstrengelser
Startgrupper
Hver startgruppe består af 25 - 35 deltagere. Startgrupperne sendes af sted med 3 minutters interval.
Vi har opdelt startgrupperne efter ønsket starttid, Hold og tidspunkt for tilmelding. Vi har forsøgt at sikre, at alle der gerne vil løbe sammen gør det.
Skulle vi have overset nogen, eller lavet en fejl, sker der intet ved det. Sig det til os i informationen så sørger vi for, at I kan løbe sammen.
I henhold til det ønskede tidsinterval kan der forekomme nogle mindre forskydninger, da vi har prøvet at sikre at alle der ønsker at løbe sammen gør det, da det er vigtigt for os at alle for den bedste dag til Ladies Mud Race Fredericia.
Du finder din startgruppe på startlisten, ud for dit startnummer
Opbevaring af Tasker
Du kan få opbevaret din bagage i bagageområdet, se efter dit Startnummer. Husk at hente din bagage inden du forlader området. Når du modtager dit startnummer, modtager du også et Bagageslip med dit startnummer og navn, som bruges til at sætte på din bagage.
Udlevering af bagagen efter løbet sker kun til deltagerne ved fremvisning af startnummeret.
N.B. Kun tasker med startnummer og som er lukkede accepteres.
Mad og drikke
På stævnepladsen vil der naturligvis være mulighed for at købe Kaffe, Te, Øl og vand – og skulle du være sulten, så vil Urbania Street Food, være klar med salg lidt forskelligt.Toiletfaciliteter og bad
I stævneområdet og i Fredericia Idrætscenter forefindes toiletter.Bade faciliteterne forefindes i Fredericia Idrætscenter svømmehal, følg skiltene der viser vej.
Af hensyn til, at alle kan blive badet, appellere vi til, at alle er hurtige i badet
Opvarmning
Da løbet foregår på ujævnt terræn, er det meget vigtigt at du bliver godt varmet op, så du er klar til at forcere løbets forskellige udfordringer.Der er opvarmning løbende i start området, første opvarmning start kl. 12:15
Herefter vil der forud for afsendelse af startgrupperne løbende blive holdt gang i musklerne, så vi appellere til at du varmere op sammen med de startgrupperne foran dig når der er 10 minutter til du skal af sted
LØBET
Madsbyparken er en naturskøn bypark. Men lad dig ikke narre af skønheden. Området gemmer på naturlige overraskelser og er kendt for at holde fast i ubudne gæster. Har naturen ikke udfordringer nok har vi selv lavet forhindringer, så du får brugt hele kroppen.
Vores løbegruppe har udtænkt ruten, så du er garanteret en mudret, beskidt, våd og anstrengende oplevelse. Du vil komme igennem eng og skov, sø og sump med dynd klistret til kroppen.
Alle dine sanser vil blive belastet, lugten af det klamme mudder, smagen af søvand, vabler på hænderne og musklernes udmattelse.
Ruten
Ruten er opmærket med røde flag, orange ”Dansk Firmaidrætsforbund” afmærkningstrimler og hvide ”Garmin” afmærkningstrimler.Du bør hele tiden kunne se flag, strimler foran dig. Hvis ikke, så løb lidt tilbage ad den vej du kom fra, og kom på rette spor igen.
Der er ved flere af de naturlige og byggede forhindringer, tov der kan bruges til hjælp ved forcering af en forhindring, eksempelvis ved nedgang i å løb osv.
Der er 25 bemandet poster på ruten. Anvisninger fra officials skal følges.
På ruten er der å’er man skal igennem, disse er ikke dybere, end alle skulle kunne bunde, hvis man følger markeringen. Der er i å’erne, dynd, så det kan føles som om man synker, men bare rolig vi har været igennem selv. Vil du hellere svømme over er dette også tilladt.
Der løbes stort set ikke på stier, så vær opmærksom, kik ned og frem, så du hele tiden er opmærksom på terrænet.
Er der en forhindring der synes umulig eller man har en skade der betyder at det er umuligt at forcere forhindringen, springer man bare forhindringen over ved at snakke med officials på forhindringen.
HUSK DET ER DIG DER SKAL HAVDE DEN ULTIMATIVE GODE OPLEVELSE, KEND DINE EGNE GRÆNSER, NYD LØBET
Distance
Løbet er et ca. 7,5 km. trailløb i varieret terræn. Ruten er meget kuperet og ujævn, så det er vigtigt med god opvarmning.
Der er masser af naturlige forhindringer, der består af åer, vandløb, mudder, dynd, forcering af diverse træer, bakker og meget mere. Dertil kommer 25 byggede forhindringer, som også skal forceres. Der er noget til armene, benene og hovedet. Her er lidt af det du skal prøve: bigballer, armgang og en rutsjetur.
Du kommer igennem områderne Mud Jungle, Mud Mountains og Mud River, så der er en masse at glæde sig til.
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!
Løbetøj
Sørg for løbesko med en god terrængående sål – fx en trail-sko. Dertil kan lange løbetights og langærmet trøje anbefales. Er du klar på noget mere sjov og ballade, så kom i udklædning – vi belønner dagens bedste udklædning(er).Har du sarte hænder, medbring et par tætsiddende arbejdshandsker. Og husk nu lige at snøre løbeskoene rigtigt godt, hvis du vil undgå at skoen bliver siddende i mudderet på ruten.
Sikkerhed
Da løbet er et trailløb som visse steder forgår i tæt skov, er det vigtigt at deltagerne hjælper hinanden og giver besked ved posterne, hvis der er en tilskadekommen som behøver hjælp.Der er 25 bemandede poster på ruten med maximalt 500 meter imellem posterne. De har alle kontakt til samaritter og informationen.
Der er samaritter i start og mål området, ved ca. 2,5 km. og 4 km.
Vær opmærksom på terrænet, hjælp den der har behov
Forplejning under løbet
Der er væskedepot ved ca. 2,5 km og 5,0 km samt i start og mål området, hvor der også er frugt
Affald under løbet
Omkring væskedepoterne kan man komme af med sit affald. Det er ikke tilladt at smide affald andre steder på ruten.
Løb ruten for oplevelsens skyld
– hjælp gerne de andre deltagere
Mål
Du véd at anstrengelserne er ved at være ovre, når målportalen rejser sig foran dig. Bag portalen ser du officials som tager imod dig, med medalje og mulighed for at vinde en af de mange lodtrækningspræmier, og tanken om et rent brusebad.Præmier
Hvis du kommer i mål, er du allerede en vinder! Vi har spurtpræmier, som uddeles efterhånden som deltagerne kommer i mål, den hurtigste Mud Ladie får selvfølgelig en præmier og vi belønner også dagens bedste udklædning som begge udleveres kl. 1630.
Foto
Der er fotografer på udvalgte steder langs ruten, så du er sikker på at få billeder af din dag. Se dem på facebook https://www.facebook.com/ladiesmudrace/
Derudover har vi i 2 stk. MySelfie. Der vil her være mulighed for at tage sine egne, før og efter selfies. De vil befinde sig i mål området. Billederne bliver efterfølgende lagt på www.facebook.com/ladiesmudrace.
Der bliver lavet film- og billedoptagelser på dagen, der vil blive brugt offentligt. Deltagelse i eventen er lig med accept af dette.
Der er fotovæg i start og mål området, hvor deltagerne kan tage deres ejet før og efterbillede, del gerne på www.facebook.com/ladiesmudrace og Instagram #ladiesmudrace.
Fik du ikke købt en Ladies Mud Race T-shirt
I år er det muligt at købe en Ladies Mud Race T-shirt på stævnepladsen ved informationsteltet,da vi har et mindre antal T-shirt i begge farver. Prisen er 135,00 kr.
Publikum
Vi vil gerne have, at folk kan se hvordan det går dig i løbet. Derfor vil der flere steder være adgang for publikum. Publikum må dog ikke befinde sig på selve ruten. Publikumsområderne vil være afmærkede. Pressen har særlig opmærkede områder hvor kun pressen har adgang.På stævne pladsen vil der være muligt at få udleveret en flyer med oversigtskort over publikumsområderne langs ruten.