Børneløbet, 6,1km og 10,8km er desværre udsolgt
Aldersgrænser:
Man skal være fyldt 16 år for at kunne deltage på 21,5km ruten.
Deltager i børneløb I er for børn under 8 år på dagen.
Børneløb II er for børn fra 8 år og under 11 år på dagen.
(OBS! Børneløbet er kun for børn under 11 år, men voksne er velkomne til at følges med deres børn på ruten. Voksendeltagelse er gratis og kræver ikke tilmelding)
Sted:
I Sønderborg/Dybbøl med start og mål ved Alsion, Alsion 2, 6400 Sønderborg. Parkering: Mulighed for parkering ved Alsion, Alsion 2 og Sct. Marie Kirken, Kirketovet 2
Omklædning:
Der er omklædning og bad i Dybbøl hallen på Aabenraavej 25A, 6400 Sønderborg, ca. 1 km fra start- og målområdet. Meget få muligheder for parkering samme sted.
Tilmelding:
Online tilmelding her på hjemmesiden. Efter modtagelse af deltagergebyret skrives deltagerens navn på deltagerlisten, denne registrering gælder samtidig som bekræftelse.
Tilmeldingsfrist er d. 13/5. Der er ikke mulighed for eftertilmelding. Max. deltager antal: 6,1Km: 400, 10,8km: 500, 21,5: 400 og børneløbet: 150. Indtil d. 13/4 kan tilmelding fortrydes og pengene refunderes, mod et gebyr på kr. 20,-. Alternativt kan startnr. overflyttes til næste år. Fra d. 14/4 er tilmelding bindende.
Afhentning af startnumre:
Afhentning af startnumre foregår i målområdet placeret på den nedere parkeringsplads ved Alsion.
• Lørdag den 26, maj kl. 15:00 - 17:00.
• Søndag den 27. maj kl. 9:00 - 10:30. Børneløb senest 9.30.
Priser:
• 21,5 km: kr. 120,- plus tilmeldingsgebyr på kr.12 og PBS gebyr
• 10,8 km: kr. 100,- plus tilmeldingsgebyr på kr.12 og PBS gebyr
• 6,1 km: kr. 80,- plus tilmeldingsgebyr på kr.12 og PBS gebyr
• 1864 m børneløb. kr. 50,- plus tilmeldingsgebyr på kr.12 og PBS gebyr
Forplejning:
Der er depoter for ca. hver 4 km med drikkevarer og frugt.
I mål vil du blive forplejet med en kildevand, en lækker sportsbolle fra Cafe Alsion og et stykke frugt. Deltagere i børneløbet vil få en kildevand, en gulerodsbolle og et styk frugt.
Tidstagning:
Tidstagning foregår med chip, som udleveres sammen med startnummeret. Det er deltagerens eget ansvar at aflevere chippen umiddelbart efter ankomst i mål. I tilfælde af manglende aflevering faktureres deltageren 50 kr. efterfølgende.
Præmier:
Der er præmier til nr. 1, 2 og 3 (m/k/børneløb) på alle distancerne. Medalje og diplom til alle der gennemfører.
Præmieoverrækkelse
• 21,5 km kl. 13:00
• 10,8 km kl. 12:30
• 6,1 km kl. 12:00
• 1864m børneløb kl. 10:40
Bemærk:
10,8 km og 21,5 km ruten skal passere Kong Christian d. X's bro to gange. Af hensyn til skibstrafikken kan broen ikke være lukket hele tiden mens løbet bliver afviklet. Derfor bør deltagere på disse distancer kunne løbe mellem 3.30 og 7 min/km. Kan dette ikke overholdes kan man risikere at skulle holde tilbage for en åben bro.
Det er ikke tilladt at have cyklende ledsagelse, hunde, babyjogger og andet, der kan være til gene for de øvrige deltager, med på ruten, overtrædelse af dette vil medføre diskvalifikation.
Alle har med deres tilmelding accepteret, at de løber på eget ansvar, og at arrangøren ikke kan gøres ansvarlig. Bliver man forhindret i at deltage efter d. 15/4, eller opstår der foce majeure der tvinger arrangørerne til at aflyse, har man ikke krav på tilbagebetaling.