INFORMATION
Information
Hent nedenstående som en PDF fil - KLIK HER
For at du som deltager i Mud Race, kan få den bedst mulige oplevelse af løbet, har vi lavet denne information, som vi håber dækker mange af de spørgsmål du måtte have.
Skulle der været noget du er i tvivl om kan du kontakte vores løbsleder Anne Louise Vanggaard, al@aalborgfirmaidraet.dk eller på tlf 98190522, eller skrive på Facebook på:
https://www.facebook.com/ladiesmudraceaalborg / https://www.facebook.com/mensmudraceaalborg 

Stævneplads – Målområde:

Skansen, Lerumbakken 11, 9400 Nørresundby.

Startområde

Skansen, Lerumbakken 11, 9400 Nørresundby.

Adgangskrav

Du skal være fyldt 16 år for at kunne deltage.
Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!

KOM I GOD TID

Løbet starter:
Ladies Mud Race:                      Klokken 11.00
Mix Mud Race:                           Klokken 13.00
Mens Mud Race:                        Klokken 14.00
Alle løberne starter på Skansen, Lerumbakken 11, 9400 Nørresundby. Der er p-pladser ved Idrætscenteret, men vi opfordrer til at komme med bus eller cykel - da der hurtigt bliver fyldt op på p-pladserne. 
Hvis man kommer fra Aalborg Centrum – så stopper bus 1 og 72 ved Lerumbakken (Idrætscenteret).
Parkering
Det er muligt at parkere ved Skansen Idrætscenter, men vis hensyn, beboerne i området skal gerne fortsætte med at kunne lide os J

Udlevering af Racebag og startnummer
På Stævnepladsen finder du Informationen, hvor du får udleveret startnummer, pose til mudderet løbetøj, en vand og evt. tilkøbt t-shirt og billet til Afterparty. Mailen der er sendt til dig, er din kvittering, som kan fremvises når du skal have dit startnummer, eller du kan bare oplyse nummer, navn og startgruppe, så får du din kuvert med startnummer udleveret.

Racebag kan afhentes stævnedag lørdag den 28. september fra kl. 9.00.
Ved målgang om lørdagen har du mulighed for at få rema1000 net, æble, medalje og evt. overraskelser.

Omklædning / Udklædning
Du har mulighed for at klæde om, eventuelt klæde dig ud ved vores omklædningsfaciliteter ved stævnepladsen. Omklædningsrummene finder du i foreningsgangen ved Skansen. Her er også toiletter.

Program for dagen 28. september

Kl. 09:00 - Stævnepladsen åbner - Afhentning af startnumre, information, opbevaring af sportstasker.
Kl. 11:00 - Første startgruppe hos Ladies Mud Race sendes afsted (der er 5 min. mellem hver startgruppe)
Kl. 12:30 - Sidste startgruppe hos Ladies Mud Race sendes afsted
Kl. 13.00 – Første startgruppe hos Mix Mud Race sendes afsted
Kl. 14.00 – Første startgruppe hos Mens Mud Race sendes afsted
Kl. 16:30 – Begynder på lodtrækningspræmier og medaljer i målområdet.
Præmierne kan også afhentes efter din tur i svømmehallen.

Tidtagning og Resultater

Din tid måles af sportstiming, chippen sidder i startnummeret.
Startnummeret placeres foran på maven. Det er dit ansvar at have startnummeret med hele vejen og med over målstregen, så du får en korrekt tid

På sportstiming.dk kan du følge din tid og se resultaterne fra dagens anstrengelser
Startgrupper
Hver startgruppe består af 50 deltagere. Startgrupperne sendes af sted med 5 minutters interval.

Vi har opdelt startgrupperne efter Hold og tidspunkt for tilmelding. Vi har forsøgt at sikre, at alle der gerne vil løbe sammen gør det.
Skulle vi have overset nogen, eller lavet en fejl, sker der intet ved det. Sig det til os i informationen så sørger vi for, at I kan løbe sammen.

Du finder din startgruppe på startlisten, ud for dit startnummer eller i denne mail.
 
 

Opbevaring af Tasker

Du kan få opbevaret din bagage på stævnepladsen. På dit startnummer har du mulighed for at hive dit navn/oplysninger/bagebånd af og sætte på bagagen. Bagagen vil blive opbevaret i hal 1 under hele løbet. Husk at hente din bagage inden du forlader området.

Løbetøj

Sørg for løbesko med en god terrængående sål – fx en trail-sko. Er du klar på noget mere sjov og ballade, så kom i udklædning.
Har du sarte hænder, medbring et par tætsiddende arbejdshandsker. Og husk nu lige at snøre løbeskoene rigtigt godt, hvis du vil undgå at skoen bliver siddende i mudderet på ruten.

Toiletfaciliteter og bad

På stævnepladsen forefindes toiletter og badefaciliteter. Skal du i svømmehallen efter løbet, er der naturligvis også badefaciliteter dér, men vis hensyn, I er mange, der skal bade.
Alle har adgang til svømmehallen og dennes relax afdeling efter løbet. Her skal omklædningen anvendes.



LØBET
Ruten er lagt i et naturskønt militært øvelsesterræn. Men lad dig ikke narre af skønheden. Området gemmer på naturlige overraskelser og er kendt for at holde fast i ubudne gæster. Har naturen ikke udfordringer nok har vi selv lavet forhindringer, så du får brugt hele kroppen.

Vores folk har udtænkt ruten, så du er garanteret en mudret, beskidt, våd og anstrengende oplevelse. Du vil komme igennem eng og skov, sø og sump med mudderet klistret til kroppen.
Alle dine sanser vil blive belastet, lugten af det klamme mudder, smagen af søvand, vabler på hænderne og musklernes udmattelse.
Der vil på ruten være en forhindring, hvor du skal kravle igennem et rør, som går under motorvejen. Dette rør er 80-90 m langt og der er mørkt. Hvis ikke man ønsker at kravle igennem dette rør – så er der lavet en alternativ rute, som man kan tage i stedet for og hvor man møder resten af deltagerne på den anden side af røret.

Ruten

Ruten er godt opmærket og der er mange bemandede poster derude.
På ruten er der søer man skal igennem, disse er ikke dybere, end alle skulle kunne bunde, hvis man følger markeringen. Der er i søerne, dynd, så det kan føles som om man synker, men bare rolig vi har været igennem selv. Vil du hellere svømme over er dette også tilladt.
Der løbes stort set ikke på stier, så vær opmærksom, kik ned og frem, så du hele tiden er opmærksom på terrænet.
Er der en forhindring, der synes umulig, eller man har en skade, der betyder at det er umuligt at forcere forhindringen, springer man bare forhindringen over ved at snakke med officials på forhindringen.
HUSK DET ER DIG DER SKAL HAVDE DEN ULTIMATIVE GODE OPLEVELSE, KEND DINE EGNE GRÆNSER, NYD LØBET
Distance
Løbet er et ca. 8 km. trailløb i varieret terræn. Ruten er meget kuperet og ujævn, så det er vigtigt med god opvarmning.
Der er over mange forhindringer, der består af søer, mudder, forcering af diverse træer, bakker og meget mere. Der er noget til armene, benene og hovedet. 

Vi gør opmærksom på, at du deltager i løbet på eget ansvar!

Sikkerhed

Da løbet er et trailløb som visse steder forgår i tæt skov, er det vigtigt at deltagerne hjælper hinanden og giver besked ved posterne, hvis der er en tilskadekommen som behøver hjælp.
Der er mange bemandede poster på ruten. De har alle kontakt til samaritter og informationen.

Der er samaritter i målområdet, samt samaritter som har mulighed for at rykke ud i terrænet ved behov.
Vær opmærksom på terrænet, hjælp den der har behov
Forplejning under løbet
Der er to væskedepoter på ruten og vand i målområdet.

Affald under løbet
Omkring væskedepoterne kan man komme af med sit affald. Det er ikke tilladt at smide affald andre steder på ruten.
Løb ruten for oplevelsens skyld
                                             – hjælp gerne de andre deltagere

Mål

Du véd at anstrengelserne er ved at være ovre, når målportalen rejser sig foran dig. Bag portalen ser du officials som tager imod dig, med medalje, æble, rema 1000 poser, overraskelse og mulighed for at vinde en af lodtrækningspræmierne. Efter målgang vil du også have adgang til svømmehallen, hvor du kan få et varmt bad, nyde en tur i relax afdelingen eller en saunagus 😊

 
 


Foto
Der er fotografer på udvalgte steder langs ruten, så du er sikker på at få billeder af din dag. Se dem på facebook https://www.facebook.com/ladiesmudraceaalborg eller på https://www.facebook.com/mensmudraceaalborg 


Publikum

Vi håber naturligvis på at der kommer mange i start/målområdet. Ved startområdet er der mulighed for at købe drikkevarer i form af sodavand og øl.
Ved målområdet er der mulighed for at købe sodavand, øl, kaffe og grillede pølser/hotdog. Der vil være mulighed for at betale med mobilepay eller kontanter.
Du kan købe en øl/vandbillet ved Stævnekontoret og tage med ned og bruge ved startområdet - så du slipper for at tage dine kontanter eller telefon med ud på ruten.