Bike & Run Fredericia Information

Velkommen

AFLYST

Firmaidrætten fortsætter succesen med Bike & Run Stafetten - årets stafet foregår tirsdag den 17. maj 2022 fra Boldbanerne i Hannerup.

Sted
Startsted: Firmaidrættens Klubhus, Hannerup Engvej 1 a

Boldbanerne lægger for første gang rammerne til stafetten, med gode muligheder for masser af plads til socialt samvær

Når de mange medbragte telte er slået op og duften fra grillpølser lægger sig over pladsen, så stiger stemningen og de glade tilråb fra alle deltagerne.

Mulighed for skift efter hver omgang
Et hold til Bike and Run stafetten skal bestå af mindst 3 personer. Men et hold kan være helt op til 13 personer.

Løbe rute 3 x 1,67 km
Løbe ruten går 3 gange forbi stævneområdet. Hver gang stævneområdet passeres, har holdet mulighed for at skifte løber. Det giver mulighed for kun at løbe 1,67 km inden man skifter løber. Det bliver helt frivilligt for hvert hold om man vil løbe alle 3 runder eller vil skifte 1 eller 2 gange inden holdet skifter stafetten til en cyklist. Inden da har de været en tur inde i Hannerup Skov før de løber i mål, efter sammenlagt 5 km. Det gør hele pladsen meget intens og nærværende.

Cykelrute 2 x 6,0 km

Cykelruten går forbi stævneområdet 2 gange. Ligesom løberne, kan cyklisterne skifte rytter når stævneområdet passeres. På den måde kan man “nøjes” med at køre små 6 km inden en ny rytter kører den sidste runde.

Ruten går ad Hannerup Brovej, til venstre ad Søndermarksvej, derefter til højre ad Venusvej med en lille afstikker ad Neptunvej og retur på Venusvej, til højre ad Vestre Ringvej, til højre ad Strandvejen, og til sidst til højre og igen ind på Hannerup Brovej, hvor der kan skiftes rytter inden ruten, gentages tilbage til mål.

Møde- og starttid
Startnummer og information udleveres i informationsteltet, ved Klubhuset fra kl. 15.00.
Sidste information gives kl. 17.30.

Løbet starter kl. 18.00 med første deltager (en løber) for hvert hold.

Toiletter, omklædning og bad
Der findes toiletter i mål området. Der er mulighed for omklædning og bad, der er et begrænset antal bruser. Der er mulighed for opbevaring af sportstasker i informationsteltet - det lukker kl. 22.00.

Forplejning
Der kan købes pølser og drikkevarer i start- og målområdet.
Det er tilladt at havde egen forplejning, grill mm. med.

Opvarmning og aktiviteter i start- og målområdet
Fællesopvarmning kl. 17.45.

Telt i start- og målområdet
Der kan opstilles telt i de angivne zoner ved start- og målområdet.
Der tilbydes mulighed for tilslutning til strøm, man skal medbringe nødvendigt kabler, stik mm.

Elektronisk tidtagning
Hvert hold får udleveret en chip, når I melder jeres ankomst. Chippen skal sidde på anklen og skiftes mellem hver deltager på holdet. Vi står parat med vejledning, hvis det bliver nødvendigt. Husk at aflevere chippen igen efter løbet.

For holdets cyklister
Husk cykelhjelm (påbudt). Vi følger selvfølgelig færdselsloven, som vi beder jer respektere, så alle kommer sikkert i mål.

Deltagerinformation udsendes ugen før
Deltagerinformation, ruter, parkeringsmuligheder, praktik omkring skift og meget mere sendes pr. mail cirka ugen før.

Pris
Kr. 545,- pr. hold

Det med småt
Deltagelse sker på eget ansvar.
Fredericia Fag og Firmaidrætsforbund kan ikke stilles til ansvar for skader mm.
Gældende færdselsregler SKAL overholdes, og vi anbefaler til enhver tid at overholde myndighedernes anbefalinger angående covid-19.

Aflysning og force majeure
I tilfælde af Force Majeure, eller at politiet/myndighederne fraråder at færdes ude, vil startgebyret bliver refunderet, dog vil gebyr for tilmelding ikke blive refunderet.
Hvis løbsdagen flyttes til en anden dag, kan deltagerne få det fuld beløb tilbage, hvis man ikke kan den nye dato.

Refundering og ændringer
Tilmeldingen er bindende og pengene refunderes derfor ikke.

Spørgsmål
Vi kan altid kontaktes på Facebook www.facebook.com/TREFEDEOPLEVELSER eller e-mail ib@funmatic.dk, hvis der skulle opstå nogle spørgsmål.